Regn, alvedon och härliga kvällar...

Kvällen har lagt sig, barnen har somnat (hoppas jag), jag har plockat upp efter dagens lek, Christer gör iordning en film vi ska se snart..... "What happens in Vegas" tror jag visst den heter.
Det är något speciellt med kvällar. Morgon, fm, lunch, em i all ära. Men kvällen är min favorit på dygnet. Ska försöka ta mig i kragen och börja gå ut på kvällspromenader. Det är skönt. Speciellt nu när hösten börja komma och luften blir lite friskare och klarare. Det känns som man rensar huvudet när man andas in kall och frisk luft. Synd bara att vi inte har hund längre, det är alltid trevligt att ha med sig när man promenixar.


Idag har varit en ganska vanlig dag. Viktor blev lite dålig inatt, snoren rann och han skrek. Tror det är en tand som håller på att komma ut som spökar. Tack gode gud för Alvedon! Gick som vanligt upp strax efter 06 imorse, gjorde iordning Gabriellas ryggsäck, dukade fram frukost och tog en varm och skön dusch. Dagen gick i ett huj... trots att regnet öste ned och vi fick spendera dagen inomhus. G började i en barnkör idag "småstjärnorna" heter den. Verkar som hon tyckte det var väldigt roligt. Ja, sen sprang kvällen iväg.... och nu är vi här, alltså dags för film!

Jo, just det ja..... fuskade faktiskt idag. Mitt löfte till mig själv att bara fika på helgerna sprack. Jag blev så bullsugen så jag köpte 3 kanelbullar i bageriet till kvällsfika. Fy på mig... men

på återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0