3:e advent

3:e advent... shit vad tiden går fort. Snart julafton. Vi ska ej ha julen hemma hos oss i år, så jag har inte paniken att det ska vara tipp topp. Behöver alltså inte lägga så mkt energi på städningen (bara lite) utan lägga mer energi på andra saker.

Igår var jag och Helena på stan och shoppade lite. Hon var ute efter kläder som hon skulle ha på jobbet. Och jag var glad om jag kunde hitta åtminstone en julklapp och det gjorde jag. Två jättesöta tröjor till Gabriella, som jag vet hon kommer tycka jättemycket om. DESSUTOM hittade jag glöggkoppar, som jag letat efter i ca två år. Dom hittade jag i en affär som låg där Bohusslöjd låg innan. Där är nu nån outlet affär som säljer typ handdukar, dukar, gardiner o.dyl. Helt ok priser. Mina glöggkoppar var ett kanonfynd. 8 koppar m fat för ...... taaadaaam.... 40:-!!!

Idag har vare sig jag eller barnen varit utanför dörren på hela dagen. Det är inte klokt. Gabriella blev jättetät i näsan och lite förkyld inatt, men imorse var hon mkt bättre, lite snuvig bara. Jag hoppas inte det blir mer. Känner att jag behöver en promenix. Barnen har precis kommit i säng nu och somnat, så jag går nog ut en liiiiten promenad iaf snart. Sen ska jag och Christer ha lite glögg och pepparkakor. Gött!

Imorgonkväll ska Gabriellas klass ha luciatåg för föräldrar. Det var lucia som gällde för hela slanten när de skulle välja vad de skulle vara. Sagt och gjort.... testade lucianattlinne och luciakrona häromdagen. Allt passade, lyckades även hitta ett rött sidenband... så allt är fixat till det. Kruxet är bara..... vår dotter kom på vid middagen ikväll att hon absolut INTE ville vara lucia, utan tärna. Pust! Så just i skrivandets stund är Christer uppe i affären och köper glitter och tärnljus. Men imorgonbitti kommer hon väl på att hon ska vara pepparkaksgumma eller nåt.... hihi.

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0