Torsdag.....snart helg

Mamma & pappa var och hämtade Viktor förut, de skulle ut och promenera i Hisings-parken. "Så kan du få gjort lite" sa mamma..... vad gjorde jag?! Sjönk ned i soffan och gjorde absolut ingenting. Hörde Gabriellas röst "vad lugnt och skönt det är mamma"..."mmmm" svarade jag....

Torsdag idag. Torsdagar ÄR långa dagar, vet jag skrivit det förut. Känns som den aldrig ska ta slut. Men torsdagar har alltid varit tråkiga dagar. När jag var mindre och fortfarande bodde hemma hos föräldrarna, var torsdagar = städdagen med stort D. Guuuuuud vad jag ogillade denna dagen då. Vi städade och städade och sen kom mamma och kontrollerade att vi städat ordentligt. Det hände ju mer än en gång att man fick ta om det. Jag och syrran lovade varandra att aldrig städa på en torsdag när vi flyttat hemifrån. Åsa bangade ju ur och använder nu denna dagen åt att städa ändå. Jag å andra sidan........ en vecka kan jag städa på en måndag, en annan på en onsdag osv...men aldrig på torsdag. Och ibland hoppar jag över veckostädningen totalt. Beror på sinnesstämningen liksom. Nog om det.

Imorgon är det fredag. Har egentligen inte planerat ngt speciellt denna helg. Christer ska ut med jobbet på lördag, så då är jag själv med barnen. Imorgonkväll ska vi bara ha myskväll, gå å handla på torget nåt gott till middag och sen hem å laga mat och sen sjunka ned i soffan (mätt och go) och titta på "idol" och käka popcorn. Inte mitt favvo-program, men Gabriella älskar det. Likadant varje fredag (nästan), men varför ändra på ett vinnande koncept?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0