Öppna förskolan och After Work!

Så var det fredag igen...tiden går och vi med den. Idag har jag och Viktor varit på Öppna Förskolan. Alltid lika trevligt. Och det är ju frukost där på fredagar. Gick lite tidigare därifrån och passade på att handla lite innan det var dags att hämta G på skolan. Gick naturligtvis till bageriet och köpte den obligatoriska fredagsfikan till mig och Gabriella. Idag blev det Lussekatter! Vilket var uppskattat hos unga damen.

Har en son som vägrar sova idag. Han har fullt upp med allt annat. Antar att han kommer vara gött trött sen. Och det här med att gå det har han kommit på är inte så dumt ändå. Nu går han så gott han bara kan. Hjulbent och med lite skakiga ben än så länge, men han går lite iaf! Nu sitter han på sitt rum och sjunger (eller nåt) och leker med sitt duplo och tittar i böcker.
Gabriella är hos en kompis nu och leker. Det är roligt för henne. Hon går ju bara tre timmar om dagen i skolan, så ibland känns det som hon blir lite utanför gruppen. Så jag gör mitt bästa för att hon ska träffa sina kompisar även utanför skolan. Har tagit upp med Gabriellas kontakt-lärare att jag tycker tre timmar är för lite och hon har lyssnat och ska ta upp det med hela lärar-teamet. Får se vart det leder, annars ska jag prata med rektorn.

Jag själv ska på after work ikväll med Helena. Det ska bli skoj. Vi har inte bestämt vart vi ska än, men det löser sig väl när vi väl kommer till stan. 
Mycket denna veckan ju. I onsdags var jag och syrran ute och åt och sen tittade vi på Mama Mia. Det var en höjdare!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0