Öppna förskolan, löss och ny diskmaskin.

Idag har jag spenderat hela förmiddagen på öppna förskolan. Underbart! Viktor är i sjunde himlen när han kommer dit och kan röja runt med alla andra barn och jag kan prata vuxenspråk med andra föräldrar. Annars låter det mest så här ungefär "vaaar är lampan Viktor (här skiner han upp som en sol och pekar bestämt på lampan. Men på ö försk idag blev han ngt konfunerad när jag frågade och han tittade upp och det var massor av lampor i taket och hans lilla finger pekade åt alla möjliga hålla i taket), åhhhh tuttinutt vad duktig du är, hääär kommer lite namnam....."osv. Inte för att jag klagar, men ibland är det trevligt att prata med lite andra vuxna på dagarna också. Öppna förskolan är toppen och ett stort + är att de serverar frukost där på fredagar.

Annars har denna vecka flutit på ganska fort. Vi har mest ägnat oss åt luskamning morgon, middag och kväll.... eftersom vi upptäckte lus på Gabriella i måndagskväll. Jag släppte allt jag hade i händerna och rusade upp till apoteket innan de stängde. Sen var det avlusning som gällde och tvättmaskinen gick varm här.  Men nu tror jag vi har bekämpat de små kräken.

Idag är det äntligen fredag. Myspyskväll! Vi har börjat ha som en liten tradition att hela familjen går till torget när Christer kommer från jobbet och handlar det vi behöver till middagen och popcorn till tv-mys-kvällen. Mys för hele slanten...haha. I eftermiddag kommer också vår nya diskmaskin. Den vi har nu fungerar bara när den känner för det...vilket  är lite då och då. Så det var bara att dra fram stooooora plånboken häromdagen (ibland är det tur det finns avbetalning). Att köpa diskmaskin är inte direkt något som passar vår ekonomi denna månaden. Men men.....

Nu sitter jag här och väntar på att Viktor ska vakna så jag kan få i honom lite sen lunch. Han hoppade över sin fm-sömn vid 10-tiden idag, det var för mkt roligt som hände på ö förskolan. Så han somnade för en timme sen ungefär. Gissar på att han är vrålhungrig när han vaknar.

Han en riktigt gó helg!
kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0