Magsjuka och småstjärnor

Om jag ska sammanfatta helgen som gått, kan jag göra det med ett ord: MAGSJUKA (eller nåt)! Jepp, så har det varit. Hela fredagen låg Gabriella i hög feber och spydde som en get (eller nåt), på fredagkväll fick jag en frossa-attack i soffan (kom hur fort som helst), så jag gick på rangliga ben till sängen och sov, sov, sov. På morgonen vaknade jag av en sjuhelsikes huvudvärk, trodde huvudet skulle explodera, i med lite panodil och sen somna om. Men kände mig väl inte helt ok förrens på kvällen. Börjar nu förstå att det var av Viktor vi fått det, då han ngr dagar innan fick knallhög feber hux flux. Jag trodde det berodde på tanden han håller på att få. Men så var det nog inte då. Christer däremot klarar sig som vanligt. Egentligen skulle vi ju varit i Årjäng denna helg och hälsat på barnens farmor och kusiner. En av kusinerna fyllde år igår och vi skulle vart på kalas. Men det blir ju inte alltid som man tänkt sig....

Idag har vi iaf  fått komma "ut" lite. Det har varit uppvisning med hennes kör "småstjärnorna". De var med och sjöng på en Gudstjänst.....ja, det var ju bara att knalla till kyrkan och sätta sig och vara med på den. Inte varje dag...  Men lite småroligt blev det. Det kom in ett finskt fyllo och satt och kommenterade allt som prästen sa och när kantorn vände ryggen till gick han och satte sig vid orgeln och spelade blinka lilla stjärna och fick hela barnkören att sjunga med. Sedan tog vi vägen om bageriet (ja, jag och Gabriella alltså. Inte det finska fyllot) och köpte med oss kanelbullar hem, så blev det en fika denna helg iaf.

Nu är det lite soffläge, sen planera lite inför morgondagen.
Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0