Bloggeri, hemmaliv och skolmat!

Varför har jag inte kommit på det här med bloggande innan. Det är ju hysteriskt kul. Skrev ju dagbok när jag var yngre och då var det ingen ingen som fick läsa. Man var ju lite mer försiktig på den tiden. Nu är man lite äldre (därmed inte sagt klokare) och har gått igenom allt som går att gå igenom tror jag, så då kan alla gärna få läsa mina hysteriska, förvirrade tankar. Kanske skulle skriva en memoar nån gång. Det kunde bli nåt det... Får fundera på titeln!

Ni som läser min blogg... var inte rädda för att kommentera. Både ris och ros (eller nåt av det). Alltid kul att läsa lite respons.


Det mest spännande som hänt hittills idag är att det kom hem en karl och bytte vår elmätare. Har också hämtat och lämnat G i skolan och hunnit med en liten handling på torget. OCH kört en tvättmaskin, plockat ur diskmaskinen. Slängde också upp fötterna på bordet en sväng när V sov middag och bara slappa. Det är tillåtet även för mammor. Och klockan är bara 14:30! Ni fattar tempo jag haft.... hmm. Det är inte direkt ngt jag-längtar-efter-att-gå-ut-väder idag. Grått och trist och regn emellanåt.

Kollade på Matakuten igår på TV4. Jäklars vilket bra program, ett riktigt få-upp-ögonen-program. Kan rekommenderas till alla som har skolbarn, eller kommer få. Handlar om skolmaten och vad det är ungarna får i sig i bamba (för så heter det i Göteborg) egentligen. Skrämmande! Bara halvfabrikat och färdiglagat som kommer från ett centralkök. Varför lagas inte maten med riktiga råvaror på diverse skolor? Det var någon som hade räknat ut i programmet igår att det inte alls skulle bli dyrare, det gällde bara att tänka om. Men att få politiker att tänka i nya baner...hohoho. Nu är det säkert inte så illa i alla skolor, men tyvärr ser det nog ut så här i de flesta kommuner. Ska nog forska lite i hur det ser ut i min dotters skola. Vill inte inte tro att det är så illa där som det var på TV igår... (gulp).

Ne, nu ska jag hasta vidare.
Ha det gott i höstrusket
.

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Ser verkligen fram emot fortsättningen för jag är lite nyfiken på hur du skall blogga fram sambandet mellan Blomkvist och din dotter....



Kram på dig

2008-10-22 @ 13:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0