Helg och 1 års-kalas

NU GER JAG SNART UPP!!! Två ggr har jag skrivit samma blogg och lika många ggr har den bara försvunnit. Ett allra sista försök.

Olá! Nu har vi kommit hem från en helt underbar underbar vecka i Bahia Feliz, Gran Canaria. Men bara att inse, en vecka ÄR för lite. Hade lätt kunnat stanna en vecka till. Nemas problemas. Vi har iaf haft jättekul på alla sätt och vis. Vi har solat (nåja, kanske inte legat och pressat sådär jättemkt när man haft en liten vildbasing att se efter), badat, badat, badat, ätit god mat, roat oss, vart runt till grann-städerna, delfin-safari (och sett många delfiner och flygfiskar) och mycket mer. Gabriella var ju även med i Bamse-klubben och träffade många nya vänner. Jag ska lägga upp lite kort här inom kort. Nu är vi hemma igen i vardagen och det är ju inte helt fel det heller. Står mitt i uppackningen av resväskorna och tvättar.
Men redan fredag idag och ikväll blir det myskväll med god mat, film och popcorn. Skönt att börja med kortvecka när man kommit hem.
På söndag ska vi ha 1 års-kalas för Viktor. Han passade ju på att fylla år på Gran Canaria. Och det firade han med glass i stora lass. Så på söndag blir det kalas för närmaste släkten och naturligtvis blir det den traditionella 1 års tårtan. Ser framför mig hur hela Viktor kommer vara nedkletad med grädde. Kommer ihåg när Gabriella fyllde 1, det sista hon gjorde var att ta sin tårttallrik och sätte den på huvudet, ungen var nedkletad från huvud till tår. Men roligt var det.

Nu ska jag återgå till resväskorna och tvättningen. Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0