Vår!!!

Ibland är jag för sorglig, som t.ex när det kommer till att uppdatera bloggen. Min vision när jag började blogga var att ha en snygg design, skriva ofta, lägga in mkt bilder och ha ngt slags tema på bloggen... men jag tror faktiskt inte jag lyckats med ngn av de punkterna. Det låter som en klisché, men det är det där med tiden. Den räcker liksom inte till ibland.

I vilket fall, här kommer lite av vad som hänt och kommer att hända i det Dalgrenska livet...

Helgen har varit jättebra. I fredags var moi ute med Helena och vi hade riktigt, riktigt trevligt! Lite after work, god mat på "La Sombrita" (en tapas restaurang som ligger på Linnégatan, rekomenderas starkt). Sen strosade vi lite i Linnéstaden och avrundade kvällen på ett mysigt café med en Latte och en hallonpaj med vaniljsås.
I lördags var en rätt skön slappardag. Var ute med barnen en del, plockade och städade lite hemma och grillade på kvällen. Mums!
Igår hade vi lite försenat födelsedagskalas här för Gabriella (och lite christer) med mormor, morfar, Åsa med fam och Kristina och Jocke. Det var fix och röj hela dagen. Men resultatet blev jättebra. Bjöd på paj, tre stycken riktigt fräscha vårpajer (fyllda med tomat, färsk spenat, charlottenlök, parmaskinka, mozzarella, basilika och äggstanning). Till kaffet hade vi kladdkaka.

Denna dagen har gått i ett huj. Det har varit galet mkt på jobbet. Hämtning av barnen, middag och nu somnade  Viktor så gott. Senare ikväll kommer barnens stora kusin Renée och hennes pojkvän Rickard. De ska åka till Alacante imorgonbitti på språkresa i 6 månader. Så de ska sova här inatt.

Till helgen ska jag och christer vara barnlediga fre-lördag. Är det sant?! Vi ska ta in på ett trevligt hotell här i stan. Äta god mat och sooooooooova...........Skulle tippa att det blir frukost på rummet. Och sen soooooova lite till.
På lördagkväll ska Gabriella ha pyjamasparty här hemma. Så jag hoppas det blir fin fint väder så vi kan grilla och ev sitta ute och äta. Men enligt väderprognoserna ska det bli kanonväder.

Annars då... jodå, tiden springer iväg. Det är mkt jobb. Barnen är friska och krya nu och trivs på skola resp. dagis. Allt flyter på väldigt bra. Och att det är ljusare tider nu och lite varmare....det kan man ju bara inte klaga på. Eller hur?!! Imorse när jag knallade till jobbet var det sol, fåglarna kvittrade, relativt varmt - man behövde iaf ingen jacka. Och klockan var bara 06:45! :)

Hasta la vista!


Kommentarer
Postat av: Morfen

Jag tycker att du har en snygg blogg, lättläst och stilren. Visst var det snurr på jobbet idag?! Gah! Måndagarna är pest, men men.. det är bara att ta en sak i taget. Vilken mysig helg ni har framför er!! Både hotellmys och tjejfest. :) Ses imorgon! Kram!

2009-04-27 @ 20:34:10
URL: http://morfen.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh, vad skönt att fara iväg och sova på hotell och bara vara och det bästa av allt är ju helt klart hotellfrukosten.



Ha en supermysig helg!

2009-04-29 @ 07:45:24
URL: http://www.hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0