Påskhelgen!

Ja, en vecka sedan jag bloggade något. Har liksom inte haft ro i kroppen att sätta mig med detta på ett tag. Men nu har det varit påsk och massa födelsedagar och fått massa energi från solen som varit :)

Har precis ätit middag(strimlad kycklingfilé i kokosmjölk, bulgur med färsk spenat och fetaostbitar och en stor härlig sallad). Kväll nu och snart är denna påskhelgen till ända, för denna gång. Det har varit en riktigt härlig helg! Solen har skinit över oss och visat sig från den allra bästa sidan.  På skärtorsdagen fyllde Gabriella 7 ÅR!!! Jaja, det är väl bara att inse att hon håller på att bli stora tjejen också. Naturligtvis blev det frukost på sängen och tårta.
Vi skulle egentligen åkt upp till Parten (landsstället). Det var öppningsdags där denna helg efter att stått igenbommat hela vintern. Men då Viktor fortfarande varit rosslig i halsen och snuvig så valde vi att stanna hemma och få denna pojken helt frisk. Och Hisings-luften har gjort susen måste jag säga. Vi har varit ute på ett par riktigt långa cykelturer, varav en ner till hamnen, då vi var ute i 3 timmar. Snacka om att Gabriella var duktig som hängde med på sin cykel. NU är iaf Viktor sitt gamla vanliga jag igen. Lite snuvig fortfarande, men det är på övergående.
Påskafton fyllde min underbara make 40 år. Frukost på sängen... of course. På kvällen grillade vi fläskfilé, zucchini, paprika och halloumi-ost, gjorde en stor potatisgratäng till detta. Det var en helt underbar kväll... Har inte blivit ngn traditionell påskmat denna påsk, men det blev ju lite tokigt när både G och C fyllde mitt i påsken.
Igår var Helena (gammal vän) och Daniel här på frukost. Vi satt och babblade en lång stund. Det var jättetrevligt.

Nu är det annandagkväll och snart dags för arbetsvecka igen, en kort sådan dock. Men det ska bli roligt!

Sitter nu och väntar på att Gabriella ska ha badat klart så jag kan lägga henne och sedan få krypa ned i soffan en stund.

Ha en fortsatt härlig kväll...!!!

Kommentarer
Postat av: Renée

Härligt att ni har haft en fin påsk! kram!

2009-04-14 @ 15:54:47
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0