mor-dotterstund och vinterglädje

Här kommer ett litet kort inlägg för dagen...
Idag fick jag oväntat en ledig dag. Skulle egentligen jobbat, men det hade blivit ngt missförstånd så en annan tjej vickade för mig. Hemma blev jag med full betalning. Då passade jag på att hämta Gabriella lite tidigare och vi hade en riktigt mysig mamma-dotterstund. Jag hade varit på torget och handlat lite gott fikabröd så vi ordnade fredagsfika när vi kom hem, med levande ljus. Hur mysigt som helst.
När de är i Gabriellas ålder får man ta vara på de korta stunderna och njuta av dem, för det är alltid ngt på gång hela tiden. Och mer aktiviteter blir det ju äldre de blir. Idag hade Gabriella bestämt med en kompis att hon skulle dit och leka efter skolan. Och vilken perfekt dag att leka i!!! Det snöar för fullt ute. Nu får barnen verkligen passa på att åka pulka, göra snöänglar, bygga snögubbar och ljuslyktor och allt roligt som går att göra när det finns snö.

Ikväll är jag ensam med barnen, då Christer är utbjuden av jobbet. De ska bowla och äta mat. Tror jag ska ta med barnen ut på kvällen och åka pulka. Blev riktigt inspirerad nu... En pulkatur innan Let´s Dance.

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0