Ny arbetsvecka väntar.

Nu är det söndagkväll och jag laddar för en ny arbetsvecka. Nu kommer det bli lite tufft. Sitter ensam på kundcentrum nu på eftermiddagarna och det känns som jag inte vet en bråkdel av allt jag behöver veta. Förmodligen kommer det bli ett par väldigt förvirrande veckor för de stackars hyresgästerna. Men men... det brukar ju alltid lösa sig.

Helgen har varit fin fin. Helt och hållet i vilo-tecknet. I fredagskväll var jag så trött så jag stensomnade i soffan till "Let´s Dance".
Igår var ju Schlagerkväll för hela slanten. Hade bjudit över lite folk på middag först och sen var det chips, godis och Melodifestival! I mina ögon var det helt rätt låtar som gick vidare. Har aldrig varit ngt stort fan av Alcazar. Men igår var de grymma! i en klass för sig. Tyckte lite synd om Shirley bara. Det var absolut inte det bästa hon gjort, men den förtjänade inte att komma sist. Verkligen inte!

Idag har vi inte gjort så mkt faktiskt. Var ute en långpromenad på dagen. Var ju fantastiskt skönt väder ute. Gabriella har lekt med en kompis hela dagen. Förut ikväll var mamma & pappa hemma en liten stund på en kopp kaffe. De åker till Thailand senare ikväll och var här och sa hej då till barnen. Christer åkte iväg för en liten stund sen för att köra dem till Landvetter. Är sååå avundsjuk. Hur skönt hade det inte varit att bara sticka iväg nu, till värmen!!! Men samtidigt otroligt glad för deras skull. De ska dit och firar sin 40:e bröllopsdag. Hurra för dem!

Vi är också kaninvakter, åt min systerdotters lilla kanin. De är i Sälen nu och lille Tussen fick inte följa med. Så minst en gång om dgn är jag där och håller honom lite  sällskap och matar och gör rent i buren. Och gullar lite med honom, för han är otroligt söt. Säga vad man vill om kaniner, men söta är de.

Imorgon är det dags för jobb, dagis och skola igen. Uppskattar helgerna så mkt mer nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0