Min dag (mindre intressant)

Gabriella ligger och tittar på film i sängen och förhoppningsvis somnar hon till den. Viktor..... ja, han kör med en ny metod ikväll. För den lille gossen är inte sugen på att sova. Vällingen hjälpte inte heller. Han ligger/sitter i sin säng och "pratar" för fullt. Han skriker inte iaf. Jag väntar en stund till innan jag går in.... han kan ju få för sig att sova....

Annars har det varit en härlig dag. Lugn och fridfull. Lämnade Gabriella i skolan. Fortsatte med en promenad med Viktor i vagnen. Tog vägen om torget hem och handlade lite grejer till middagen. Hem och grejade lite i tvättstugan, plockade upp diskmaskinen...tja, och allt det där gamla vanliga. Sen var det dags att hämta G igen. Lunch för mig och V (gabriella äter ju i bamba - och för alla er som läser detta och inte är från Göteborg så är bamba samma sak som skolmatsal!). Viktor somnade och jag och Gabriella låg skavföttes i en av sofforna och diskuterade hur hennes dag hade varit. Sen var det dags för lite förberedelser för middagen. Bla bla bla...... och vips så stod middagen på bordet. Christer hade fått punka på cykeln hem från jobbet och blev kraftigt försenad. Men sånt är ju livet!

Jaaaa....... ungefär så såg min dag ut. Nu ligger maken och jäser i soffan och tittar på TV. Jag tror jag ska göra honom sällskap med en kopp kaffe. Viktor pratar fortfarande i sin säng. Tror jag låter han va en stund.

Ha en underbar kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0