Gott Nytt 2009!!!

Kallt, kallt, kallt.... men skönt! Var ute en bra stund på dagen idag. Andades iskall frisk luft och riktigt kände hur alla gamla baciller flög ut.

Var ngr dagar sen jag skrev ... Dagarna liksom flyter ihop nu. Men nyår har passerat. En lugn sådan. Liksom jul så var vi hemma, la familia, på nyår också. Förkylningar och baciller har liksom cirkulerat i vår familj och vi har varit hel- och halvhängiga hela bunten. Vart en långdragen historia, men nu är vi friska! (jippie). Men nyår var trevlig iaf. Vi åkte till Ramberget (som vi gör varje nyårsafton) och tittade på GP:s mäktiga fyverkerier. Viktor tyckte detta var riktigt roligt, för han asgarvade hela tiden. Förra året när vi var där sov han sig igenom hela föreställningen. 
Sen åkte vi hem och gjorde klart maten och klädde oss lite fina. Satte oss sedan vid ett fint dukat bord och åt. Menyn bestod av helstekt entrecote, gorgonzolasås och råstekt potatis. Det var guuuudagott. Men oj vad mätta vi blev. Hade tänkt att skiva lite exotiska frukter och riva vit choklad över och in i ugnen en liten stund, till efterrätt. Men det var ingen som orkade.
I vilket fall... efter middagen gick vi ut på baksidan. Vi hade inhandlat lite fyverkerier som vi sköt iväg. Viktor tyckte detta var precis lika roligt som på Ramberget, för han skrattade så han tjöt. Sen blev han trött och ville sova. Men Gabriella hade bestämt sig för att hålla sig vaken till tolv-slaget och titta på explosionen i färg och smällar. Och visst var det ett skådespel... även i år.

Nu är det redan 2:e januari. Nytt år, nya tider. Har ju lagt av med löften, men brukar sätta upp målsättningar. Ska försöka komma ut och motionera lite mer ( i min egen takt, inga krav) och försöka leva livet lite mer, alltså leva lite mer här och nu och ha skoj.... det ska va gött och leva... typ. Det är väl en rätt bra målsättning. Annars brukar jag vara rätt duktig på att tänka på framtiden och det förflutna, men jag ska släppa på det. Det kan nog göra hela min familj gott.

Den 5:e jan ska jag träffa min chef och diskutera min jobbsituation. Känns skumt med tanke på att vi inte fått ngn dagisplats till Viktor än. Men christer får gå ned i tid i värsta fall. För nu måste jag börja jobba, finns inga andra alternativ. På SDN Tuve-Säve tror de man får obegränsat med föräldrardagar. Nötter!!! Men tänk om det vore så väl...

Nu ska jag placera min ända bredvid Christer och titta på Sex and the City (filmen). Ha en riktigt gó kväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0