semesterdrömmar...

Nu sitter jag på kökssoffan, med nybryggt kaffe bredvid mig. Benen uppdragna och lågorna av stearinljusen dansar... Barnen sitter i v-rummet och tittar på Bolibompa. Viktor älskar verkligen Bolibompa-draken. Men jag ska snart göra honom iordning för nattens söta drömmar (viktor alltså, inte bolibompa-draken...)

Redan torsdag. Tänk vad dagarna rinner iväg. iiiiiinte långt kvar nu tills jag börjar jobba. Eller ja, tills jag går från att ha f-penning till att jag får lööööön. Ska bli skönt att få en hyffsad normal inskomst igen. Men jag måste få säga att jag fullkomligt älskat att vara hemma den här tiden. Det har varit helt fantastiskt. Och att man i Sverige erbjuds en sådan möjlighet. Inte alla länder som har det så bra.
 Vet inte hur det ser ut på uppdragsfronten nu precis. Det är dystra tider även för Manpower, med 146 övertaliga. Känner mig dock ganska lugn med mina 9 (!) år på företaget. Men man kan aldrig vara för säker. Men jag hoppas jag kommer ut på ngt uppdrag relativt snabbt och kommer in ni gamla gängor igen.
Och snart börjar min lillplutt på dagis. Hujedamej! På tisdag ska vi dit och titta och planera inskolningen. Den 2:e feb börjar inskolningen. Den ska Christer ta. Han skötte Gabriellas inskolning också och det gick som en dans.

Vad skönt det skulle vara nu att bara dra iväg, från sveriges vinter-grå-tråkiga-väder till värmen och en skön strand! En paraplydrink i handen och ett svalkande turkost vatten som snuddar tårna.... Ni kan se bilden framför er, eller hur?! Åh vad gott det hade varit. Samlat lite krafter nu innan jobb, men jag antar att man vackert får vänta ett tag. Var ju faktiskt bara 4 månader sen vi var på Gran Canaria... (drömmer mig tillbaka). Så inte så synd om mig... Men blir så sugen nu, mina föräldrar sticker till Thailand snart i 16 dgr. De ska fira sin 40-åriga (!!!) bröllopsdag... måtte det bli 40 till!!! Och måtte de få en helt uuuuuunderbar semester!

Nu hör jag hur mina barn busar och skrattar framför TV:n, tror jag ska gå å göra dem sällskap innan det är dags att stoppa Viktor i säng.

♥Kramar till er alla♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0