TV4 och middagsinspiration

Om gårdagen var ointressant, så tror jag inte denna dagen har varit så mkt bättre. En alldeles vanlig, ordinär tisdag! Inga överraskningar eller konstigheter.
Det var lämning och hämtning på skolan. En liten promenad på morgonkvisten med Viktor. Handlade lite på hemvägen.... JO, en överraskande konstig sak hände idag. Och fråga mig inte hur jag kom in i detta sammanhanget.... Det ringde en tjej från TV4 och ville göra en intervju med mig, detta skulle sedan visas i TV4-nyheterna....nooo nooo. Jag är ingen tv-människa direkt om man säger så, alldeles för skygg för sånt.
Det hela handlade om att de höll på med research inför ett reportage om dagisköer i Göteborg. Och tjejen som ringde upp mig höll på att intervjua ansvariga politiker i ämnet. Och på ngt sätt hade hon fått tag på mitt namn (fråga mig inte hur för jag glömde fråga, blev så ställd när hon frågade mig om jag ville vara med på nyheterna....) och förstått att vi haft problem med att få in Viktor. Nej, jag bollade över till min kompis Emma.... hehe. Vi får väl se om TV4 hör av sig igen... hon var väldigt envis med att jag skulle vara med. Får se om det blir ngn uppföljning med detta. Lovar att skriva om det isåfall.
Livet är fullt av överraskningar, visst är det så!

Kvällen har varit lugn. Christer och Gabriella åkte iväg på simskolan så jag och Viktor blev ensamma hemma. Jag lagade lite middag, sen badade jag Viktor, sen gröt och sen lade jag honom. Och han somnade bums.

Idag gjorde jag fiskgryta med råris. En helt improviserad rätt som blev jättegod:
rivde ett par morötter och brynte dessa tillsammans med en tärnad paprika och en burk majs. Bara tills de mjuknade. hällde på lite vatten och i med fiskfond. Lät allt puttra en liten stund. Sen i med fisken och matlagningsgrädde. Lät allt puttra i ca 10-15 min. Hade jag haft räkor hemma hade jag slängt i det också. Detta serverades med ekologiskt råris. Voila! Detta blev middagstips nr 2... eller snarare lite inspiration.  Jag går ju aldrig efter ngr recept direkt.

Nu väntar jag på att andra halvan av familjen ska komma hem. Få G i säng och sen "Bygglov" kl 20:00 på TV4 (min kompiskanal haha) Och kaffe.....mmmm vad sugen jag blev på kaffe nu och EN ruta mörk choklad till det.

Ha en härlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0