en onsdag med många ingredienser...

Torsdag idag och arbetsveckan börjar lida mot sitt slut. Har inga speciella planer för dagen. Sitter mest och funderar på vad jag ska göra till middag...
Igår var en intressant dag. När jag lämnat Gabriella i skolan ringde telefonen och det visade sig var Metro. Ytterligare ett medieföretag som hört talas om vår svårighet att få dagisplats och ville göra en intervju med oss. Men jag talade vänligt men bestämt om att det löst sig för oss och att jag avböjer att ställa upp på intervju. Men, tillade jag, det finns många i Tuve-Säve som är i samma situation som jag var. Det skulle de gräva lite i, sa de. Börjar bli intressant det här... undra vem som ringer här näst, haha.
När jag hämtade Gabriella i skolan igår stod en polisbil utanför och jag undrade i mitt stilla sinne vad som hänt nu. Det visade sig att ngr busungar tänt en liten brasa inne på en av toaletterna. Så det hade varit värsta utryckningen med brandkår och polis. Elden släcktes av en lärare, men jag tyckte det var mkt bra att det blev sånt pådrag för att markera för barnen att sånt här inte ok. Och att polisen pratade med de barnen som ställt till med detta. Är övertygad om att de inte tänkte på vad de gjorde, men då är det ju vuxnas ansvar att förklara för dem. Hörde på ryktesvägar att barnen i fråga hade eskorterats hem av polisen. Har svårt att tänka mig att det kommer bli mer busstreck av detta slaget i skolan på länge.

Igårkväll var vi bjudna, eller vi hade mer bjudit in oss själva, på middag hos min moster. Hennes pojkar, alltså mina kusiner, hade fyllt år. 19 respektive 17 år! Och vi var där och firade dem lite. Det blev pengar i födelsedagspaketet. Lättast när de är i den åldern + att det är vad de brukar vilja ha.

Ne, nu ska jag fundera lite till på middagen. Nån korvstroganoff kanske...
Imorgon är jag sugen på ngt smördegsinbakat. Såg ett smaskigt recept förut på tacofärs som man klickade lite cremefraiche, persilja och salsa på och sen rullade in i smördeg och in i ugnen. Såg fasligt gott ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0