11-kaffe

Nu luktar det hallonpaj i hela huset, det står en ugnen snart redo att ätas upp till 11-kaffet. Gott!
Vitkor ser ut som en prickekorv idag. Det visade sig att det är 3-dagarsfebern han har/haft. Väldigt karakteristiska drag, att jag inte tänkt på det innan egentligen.  Skyhög feber i ganska exakt 3 dgr och nu utslag över mage och rygg. Huvudsaken är att febern är borta, för det har varit toppar på uppemot 40 grader emellanåt. Usch. Tur att Alvedon finns vid sådana tillfällen. Men nu är det gjort då, för det kan de väl bara få en gång?!

Vad tyckte ni om Melodifestivalen då? Vinnarlåten är ju annorlunda och kan säkert slå i Eurovision. Men min klockrena favorit var "Stay the night" med Alcazar. Vilket discogung! Men överlag tyckte jag det var ett väldigt bra finalfält i år. Många bra låtar med. Gillade också "Hope and glory" med Måns och "Moving on" med Sarah Dawn Finer. Men som sagt, många bra med i år.

Nu ska jag se till pajen.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0