Friska! och middagstips.

Sådär ja, idag är alla barn friska och pigga och de obligatoriska 48 timmarna har gått. Viktor är på dagis och Gabriella är i skolan. Själv väntar jag på ett samtal från min chef, förgäves verkar det som även idag. Börjar bli lite tröttsamt det här. Har säkert nämt det innan, men säger det igen. Jag är inte riktigt van vid den här situtionen då jag alltid haft uppdrag hos MP, under alla 9 år (bortsett fr föräldraledighet då). Att jag nu varit hemma i över en vecka känns.....ja, ovant! Men det vänder väl snart. Vet att hon letar efter ett långuppdrag till mig. Kanske finns en anledning att hon inte skickat ut mig på nån kortis. Vad vet jag?!

I vilket fall, så är det skööönt att alla i fam är friska och glada nu. Och skönt att jag och Christer klarat oss ifrån kräksjukan. Vi har dock varit hypernoga med handhygienen och jag har bytt handdukar varje dag. Jag vet inte, men det kan ju ha hjälpt till lite. Och en magsjuka lite då och då (om man ska se till det positiva) gör ju att täcken och kuddar blir tvättade också och golven är supernoga skurade. Känns riktigt fräscht här hemma nu hahaha.

Sitter å funderar på vad jag ska göra till middag idag. Igår gjorde jag en superenkel rätt som jag kan dela med mig av: kebabgryta (kycklingkebab) med ris. Hade i lite vad jag hade hemma helt enkelt. Brynte först lök, sen i med kebebköttet. Hällde över tomatkross och matlagningsgrädde, hällde i gröna ärtor. Saltade och pepprade. Serverade detta med ris och grönsaker. Voila! Blev gott och t.o.m barnen åt med god aptit.
Men idag som sagt.... känns som det är dags för fisk. Laxfilé och bulgur blandat med babyspenat och pinjekärnor kanske. Får fundera lite till på detta.

Nu ska jag ta och plocka av här hemma lite. Hur mkt jag än går och plockar så ligger det alltid grejer framme. HUR kommer det sig???

Kommentarer
Postat av: Renée

mm, den där kebabgrytan ska jag testa :D

2009-03-04 @ 15:53:45
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0