Torsdag

Upp i tid som vanligt imorse. Gjorde iordning barnen med frukost, kläder, tandborstning... Åsså försvann de och maken till sitt. Då gjorde jag mig iordning, med en härlig varm dusch. Skööönt!  Jag bäddade alla sängar och plockade iordning efter frukosten. Dammsög i köket och hallen. Plockade iordning allt som ska slängas i återvinningen och ställde på altanen. Sen tittade jag på sängen en liten stund och övervägde om jag skulle lägga mig en liiiten liiiiten stund. Ok då´ra... sagt och gjort. En timmes skööön sömn. Sen gick jag upp alldeles vimmelkantig. Konstaterade att det är verkligen ingen höjdare att sova på dagen. När/om min make läser detta sista kommer han skratta lite och sen säga: "Jag visste det, du ligger hemma och sover på dagarna". Men då kan jag svara dig med en gång älskling, att hade jag legat hemma och sovit hela dagarna så hade detta hemmet ramlat ihop
När jag vaknat till ordentligt tog jag ett sista ryck i Gabriellas rum genom att rensa hennes skrivbordslådor och sedan gick igenom hennes garderob och vek ihop allt fint och prydligt. Så, nu borde det vara ordning och reda ett litet tag iaf.

Nu sitter jag och dricker kaffe och konstaterar att så värst mycket spännande har inte hänt idag. Längtar efter lite social kontakt. Men på dagarna är ju inte en kotte hemma nu mer. När jag var mammaledig fanns det ett gäng mammor till som var hemma. Men nu har alla börjat jobba igen. Inkl jag... Jag "jobbar" stenhårt, med allt annat än just det jag ska jobba med. Ska bli skönt att komma igång å jobba på "riktigt" igen. Ska ringa min chef imorgon och höra hur det ser ut.

Nu är våren på väg och jag längtar efter att det ska bli lite lite varmare i luften, så jag kan börja greja i trädgården. På vår baksida har inte hänt så mkt sen vi flyttade hit. Men det ska bli ändring på det nu. Har lite projekt jag ska sätta igång med. Det är faktiskt väldigt rogivande att greja i trädgården tycker jag.

Om ca 1½ timme kommer övriga familjen hem. Då är allt som vanligt igen! Alltid roligt att höra vad Gabriella haft för sig i skolan, idag har de haft utflykt till skogen. Av Viktor är lite svårare att få veta... han pratar som bara den, men vi har inte lärt oss att tyda hans språk än...hihi. 

I´ll be back!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0