utslag, vurpor och jobbintervju!

En liten gnutta vår tror jag bestämt det var i luften idag. Nu är det nog på väg...

Själv är jag snart på väg till mamma. Hon, jag, min syster Åsa och min moster Kristina har vad vi kallar för "symöte" en kväll i månaden. Alla har vi ngt i syväg som ligger hemma som vi tar med och fixar. Sen lägger vi 50:- varje gång och på sensommaren, tidig höst ngn gång ska vi göra en liten tripp nånstans. Och naturligtvis ingår ju FIKA på dessa symöten, vilket är himla trevligt bara det liksom...;-)

Annars har dagen varit fin. Gabriella vaknade iof med värsta utslaget kring hö öga och på pannan. Knallrött. Men hon var hur pigg som helst och hade inte ont. Så hon fick gå till skolan, men gjorde ett besök hos skolsyster. Där fick hon en allergitablett och sen blev det faktiskt lite bättre. Nu är hon på simskolan. Får hoppas det var ngt tillfälligt. Men undra vad det kan ha varit som utlöste det hela.

Viktor gjorde en ordentlig vurpa förut...ur våran säng. han skrek i högan sky, men han blev nog lika rädd som jag blev. För sen började han skratta och var sitt goa jag igen.

Imorgon ska jag på jobbintervju. Det är på ett mindre privatägt fastighetsbolag. Ska sitta i reception/kundservice. Ungefär samma som jag gjorde på Familjebostäder skulle jag tro. Mer om detta berättar jag imorgon, då jag vet lite mer. Men som sagt, det är en intervju. Vilket betyder att jobbet är inte mitt än. Ni får hålla tummarna!

Nu ska jag börja knata iväg. Ska ha Viktor med mig, så får Christer och Gabriella komma och hämta honom på hemvägen från badet.

Ha en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0