Magsjuka Dalgren´s!

Nu härjar magsjukan hemma hos familjen Dalgren. Det började med att de ringde från dagis igår och meddelade att Viktor spytt. Christer åkte hem och hämtade honom. Men han spydde bara den gången och sen var han pigg och glá. De var iaf hemma idag också och då var det Christers och Gabriellas tur att drabbas. Men med dessa stackare har de varit värre... Gabriella har legat i sängen och spytt hela eftermiddagen och kvällen. Stackarn ligger bara och spyr galla. Jag försöker få i henne lite vätska iaf.
Och Christer....ja... nu kan jag inte låta bli att skratta lite. Han gick här och ojjade sig när jag kom hem från jobbet. Hade jätteont i magen och var jättekass i magen och mådde illa. Men tror ni han skippade sitt spinningpass? Han skulle egentligen haft två pass idag ett kl 16 och ett kl 18. Det senare bytte han bort, men stack iväg och skulle leda det första. Men den sista kvarten på spinningen klarade han inte riktigt... fick springa ut ur spinningsalen och in på dass och spy. Sen kom han hem här och darrade i hela kroppen...och spydde som en kalv. Han kröp ned bredvid Gabriella och de har legat och sovit sen dess och sover ännu. En av hans kompisar som var med på spinningen idag ringde förut och undrade lite oroligt hur det var med honom...
Jag och Viktor gick ut och lekte lite på eftermiddagen. Det sprack ju upp här och solen tittade fram en stund. Sen gick vi in och åt lite och sen var det natti natti för Viktor. Jag har haft en mkt ovanligt lugn kväll. Har läst "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" av Magdalena Graaf. Jag började med boken imorse och har nästan läst ut den nu. Wow vilken stark berättelse och vad hon skriver bra. Det ruskiga är att det är en sann berättelse. Kan rekommenderas.
Nu ska jag snart lägga mig. Är ju en arbetsdag imorgon också. Och nej, jag tänker inte få denna magsjuka... Verkligen INTE!!!

Kommentarer
Postat av: Morfen

Åh nej men stackars hela familjen!! Christer som körde spinningpass också.. jag blir lite fnissig också. Förstår att du har drabbats också din stackare. Stor kram och krya på er allihop!! /Anna

2009-05-08 @ 09:14:04
URL: http://morfen.blogg.se/
Postat av: Christer

FÖR ALLAS INFORMATION.



Nu ligger Jennie också, kör Gustavsbergsbussen alltså.

Jag känner mig stolt att haft möjligheten att dela med mig av denna underbara bakterie eller virus eller nåt sånt.

Funkar kanon som viktminskningsmedel.



/Christer

2009-05-08 @ 10:15:33
URL: http://mrsdalgren.blogg.se/
Postat av: Renée

haha, ni ropar på älgen allihop nu alltså? :D

2009-05-08 @ 14:15:55
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Morfen

Nej men stackars! Hälsa henne så gott. Hoppas bara ni inte har delat med er så generöst att jag tagit med mig det hem från jobbet... Jag har välutvecklad kräkfobi nämligen. ;)

2009-05-08 @ 20:44:58
URL: http://morfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0